21 Ocak 2014 Salı

Bahçe Katı







Herkesin ilerde yaşamak istediği ev ya da şehirle ilgili az çok hayalleri vardır. Benim de deniz kenarında, bahçeli bir evde yaşama gibi bir hayalim var. Kaan Batu okula gittiği sürece şehirde ve apartman tepelerinde yaşayacağımıza göre, bu hayalin olma ihtimali emeklilik yıllarına denk gelir sanırım. 

Bahçeli ev olmayacaksa, bahçe katında oturmak istemişimdir hep. Şöyle yere kadar kocaman pencereleri olsun, güneş evin içine süzülsün, mümkünse mutfağı bahçeye açılsın... 

Bahçe katında oturmanın elbetteki dezavantajları var. Mesela; oturduğunuz mahalle güvenli olmalı, eski bina olmamalı (çünkü rutubet gibi problemlerle uğraşma ihtimaliniz yüksek olur), içeri börtü böcek dolması engellenmeli vs.

Şimdilik aklıma gelmeyen kim bilir daha ne zorlukları vardır. 
İlerde böyle bir karar alır mıyım bilmem ama bu bahçe katı size ve benim gibi bahçe katı düşünenlere ilham versin.




Bu ev'in özellikle tuğla duvarlarına bayıldım. Ama benim tercihim beyazdan yana olurdu. Bir diğer değiştireceğim şey ise, yaşam alanı ile mutfak bölümünün arasındaki alanı genişletip, paravan şeklinde açılan, çift kanatlı panjur kapı yaptırmak olurdu. Nedense açık mutfak fikrine pek sıcak bakmıyorum ben. İstediğin zaman açık, dilersen kapalı kullan. 

Her neyse, bu evi yine de çok sevdim. Resimleri büyük boyutta ekledim ki detaylarını yakından görelim.

Sizin hayallerinizde neler var bakalım? 


















Images # Mi Casa #




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder